REKLAMLARIN DİLİ
REKLAMLARDA ANLAM VE İDEOLOJİ
Yazar kitabın giriş bölümünde günümüzde reklamın öneminin arttığını ve reklamların insanların hayatını şekillendiren ve yansıtan en önemli kültürel faktörlerden biri haline geldiğini belirtiyor.Artık insanların her an reklamlarla iç içe yaşar hale geldiğini ve reklamların bir şekilde bütün kitlelere ulaşmayı başardıklarını anlatıyor.
Daha sonraki bölümde ise bir araba lastiği reklamından örnekle yola çıkarak reklamda birbirini anımsatan ögelerin ustaca kullanılarak ürünün sağlamlığının kanıtlandığından bahsediyor.Reklamcılıkta kullanılan diğer bir unsur olan renk temasının uygulanışından bahseden yazar reklamı yapılan ürünün ambalajında baskın olan rengin reklam karesinde birkaç objede aynı anda kullanılıp çağrışımlardan faydalanıp ürünü akıllarda kalır hale getirmenin amaçlandığını söyler.
Kozmetik reklamlarında ise daha çok ünlü ve güzelliği halk tarafından kabullenilmiş kadınların yüzlerinin kullanıldığı ve bu ürünün hedef kitlesine kullanıldığında aynı görünüşü elde etme vaadinde bulunulduğunu anlatıyor.
Bazı reklamlarda ise ürüne çekicilik katma adına ürün lüks bir kişi veya aracla örneğin son model bir araba yada zengin insanlar topluluğu ile bağdaştırılarak sanki o ürünün kullanan kişiye bir statü kazandırdığı mesajı verilerek ürün cazip bir hale getirilmeye çalışılır.
Harfler ve sesler de diğer bir ilgi çekme metodudur...
Doğaya dönüş temasından bahseden yazar,gıda reklamlarında tazeliği çağrıştırma adına çiğ ve pişmiş sebzeler aynı anda gösterilir diyor.Doğa sadece gıda sektörü reklamlarında değil bir çok ürünün reklamında kullanılmış ve doğanın saflığından temizliğinden faydalanılmıştır diyor yazar.
Yazar reklamlarda abartı unsurundan da bahseder.Ürünün mucizevi sonuçlar ortaya çıkaracağı, abartı unsurlarının çokça kullanıldığı ve hedef kitleyi yanıltarak da olsa ürüne teşvik ettiği reklamları sıkça görürüz demiştir.
Tarihi olaylar kişiliklerve farklı kültürlere ait özellikler de reklamlarda kullanılan yöntemlerden biridir.
Sonuç olarak yazar reklamlarda kullanılan dili ve ideolojiyi anlamlandıranın aslında toplumun ta kendisi olduğunu ve reklamların topluma göre toplumun da reklamlara göre şekillenip geliştiğini söylemiştir.
YAZAR:JUDITH WILLIMSON
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder